Як їздити на велосипеді взимку?
2 грудня 2015 р. 14:15
Як їздити на велосипеді взимку?
Навіщо їздити на велосипеді:
Пересуватися по місту на велосипеді набагото швидше, ніж громадським транспортом. Одного разу я відвезла велосипед на ремонт і довелося їхати тролейбусом. І якщо зазвичай дорога додому забирає в мене 15-20 хвилин, то того дня я добиралася близько години. Довелося довго чекати тролейбусу, стояти у тисняві, а половину дороги я взагалі пройшла пішки.
Зима - це лиш іще одна пора року. Така ж як літо чи весна. Найголовніше в зимовому катанні - це розчищені дороги та відповідний одяг.
Як одягатися взимку:
Важлива не кількість одягу, а його багатошаровість.
Узимку варто носити термобілизну: вона зберігає темло і не пропускає вологи. Найліпше, звісно, придбати термошкарпетки, але можна вдягати і дві пари звичайних шкарпеток. Зверху вдягається спортивна кофта зі спеціального матеріалу Windstopper, з теплою флісовою підкладкою всередині. Вона не пропускає вітру, тому ти не відчуваєш холоду. Усю минулу зиму я проїздила саме в такій кофті навіть не вдягаючи куртки!
Також краще запастися зимовими велоштанами, зшитими за таким самим принципом: всередині - фліс, зверху - Windstopper. У такому комплекті я їжджу до -12. Хіба що інколи можуть мерзнути пальці рук та ніг. Аби такого не було, на ноги вдягають, як я вже сказала, термошкарпетки чи дві пари шкарпеток, а на руки - дві пари пальчаток.
Деякі велосипедисти користуються ще такими методами: між шкарпетками вдягають пакети, а під куртку, для кращого захисту від вітру, кладуть газети.
Якщо на роботі немає можливості перевдягнутися, то можна просто під джинси вдягти термоштани, а зверху - куртку. У мене навіть є спеціальна велоспідниця (принцип: зверху - спідниця, а під нею - велошорти). Їхати зручно, ще й симпатично.
Те, що на велосипеді не можна їздити на підборах - це стереотип. В Європі дівчата без проблем катаються на міських байках в платтях та з підборами. Так, насправді, навіть легше, ніж ходити пішки - крутити педалі треба лише передньою частиною ступні, а цьому підбори аж ніяк не заважають.
Як підготувати велосипед:
Коли є змога, придбайте зимові шипованя шини. Це не жарт, вони справді існують і з ними набагато легше їздити по ожеледиці. Але якщо дороги розчищають, то особливих пристосувань не потрібно. Навіть коли випадає сніг, то на ранок по дорогах уже можна їздити.
Безпека:
Притримуватися правил дорожнього руху потрібно завжди, незалежно від пори року. Та взимку, звісно, варто подвоїти свою пильність. Голова має буквально крутитися на 360 градусів.
По-перше, бажано зменшити швидкість, не потрібно нікуди поспішати. А якщо на вулиці зовсім погана погода - сильний снігопад або ожеледиця, краще взагалі не виїжджати. День-два можна перечекати. З мого досвіду, таких днів за рік не дуже багато випадає.
Долати наші київські спуски та підйоми взимку не важче, ніж улітку. Все залежить, швидше, від фізичної підготовки та велосипеда (краще, аби він був із передачами). Звісно, тут також діє правило ожеледиці - слизькою дорогою краще не їздити. Якщо їдеш на повільній швидкості - не будеш потіти.
Безперечно, у нас є проблема з поганими дорогами, але вона актеальна як для літа, так і для зими. Влітку біля узбіччя часто скупчується сміття, інколи - бите скло, взимку може лежати сніг. Також часто ґратки для стоку води вздовж доріг установлені неправильно - уздовж руху, а не поперек. Якщо колесо велосипеда не дуже широке, то можна втрапити в дирку і просто вилетіти на дорогу. Тому ґратки краще об'їжджати, а якщо на узбіччі лежить сніг - збільшити інтервал.
На цьому поки все, гарних тобі поїздок!
[Invalid module name]